تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ

0 دیدگاه
Rate this post
تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ
Rate this post

در این پست با موضوع تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ و سناریوهای احتمالی بعد از هاوینگ بیت کوین و تاریخچه هاوینگ در خدمت شما همراهان آسان ماینینگ هستیم. هاوینگ شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار اتفاق میفتد و طی آن، پاداش استخراج بلاک بیت کوین نصف می‌شود.

از مدتها پیش هاوینگ سروصدای زیادی به پا کرده و خیلی‌ها آن را به عنوان عاملی مثبت و خوش‌بینانه برای افزایش قیمت بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در نظر می‌گیرند. به گزارش کوین تلگراف، هاوینگ بیت کوین به احتمال زیاد ۱۲ می (۲۳ اردیبهشت) اتفاق می‌افتد و این در حالی است که معامله‌گران نظرات متفاوتی در خصوص روند قیمت بیت کوین بعد از این رویداد دارند. بحث بر سر هاوینگ و تاثیرات آن، مدت‌هاست که به موضوع اول محافل بیت کوین تبدیل شده است و این در حالی است که هنوز اتفاق نظری در مورد اینکه هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت، وجود ندارد.

تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ

تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ

تاریخچه هاوینگ

پس از اولین هاوینگ در سال ۲۰۱۲، چیزی در حدود ۱۱ ماه طول کشید تا ارزش بیت کوین وارد یک دوره افزایش قیمت سهمی‌وار شود و شتاب قیمت رو به بالای خود را تثبیت کند. در نوامبر ۲۰۱۲، قیمت بیت کوین در محدوده ۱۲ دلار قرار داشت. تقریباً یک سال بعد در نوامبر ۲۰۱۳ ، قیمت بیت کوین به ۱,۱۰۰ دلار رسید و رکورد ۷۵۶۲% افزایش قیمت را به ثبت رساند.

دومین هاوینگ شبکه بیت کوین در جولای ۲۰۱۶  اتفاق افتاد. در آن زمان، پس از اینکه یک ریزش قیمتی شدید از ۱,۱۰۰ دلار روی داد، قیمت بیت کوین در رقم ۶۰۰ دلار ثابت ماند. سپس پادشاه ارزهای دیجیتال یک افزایش قیمت شدید را در ماه مه ۲۰۱۷  آغاز کرد که باز هم دقیقاً ۱۱ ماه پس از هاوینگ بود. این رویداد درست همان‌طور که در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاده بود، تکرار شد. بنابراین هر دو هاوینگ گذشته نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین تمایل دارد تا به جای افزایش سریع قیمت، ۱۰ تا ۱۱ ماه پس از وقوع هاوینگ افزایشی شدید داشته باشد. بنابراین تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ متفاوت است.

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ چه می‌شود؟

با توجه به اینکه بیت کوین به علت سیاست پولی غیرقابل‌تغییر خود یک ارز ضدتورمی است، هر چیزی که بر عرضه آن تاثیر بگذارد در نهایت بر قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بودبرخی بر این باورند که بعد از وقوع هاوینگ و پایان‌یافتن هیاهوی هاوینگ، قیمت احتمالا افت خواهد کرد، در حالی که برخی دیگر انتظار دارند روند صعودی همچنان ادامه یابد. اگر قیمت بیت کوین، به عنوان برترین دارایی دیجیتال جهان، بعد از هاوینگ افزایش یابد و بتواند بعد از پنج تلاش ناموفق متوالی برای افزایش بیشتر قیمت به روند صعودی خود ادامه دهد، احتمالا جهش قیمت فوق‌العاده‌ای در راه خواهد بود.

ماهیت هاوینگ به گونه‌ای است که انتظار می‌رود پس از آن شاهد افزایش فروش و کاهش عرضه باشیم. اما اگر این اتفاق نیفتد، بیت کوین به طور بالقوه توانایی افزایش قیمت تا ۱۱,۵۰۰ و ۱۲,۴۰۰ دلار را خواهد داشت و می‌تواند به سقف‌های بالاتری در دامنه نوسانات خود دست پیدا کند.

تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ

تحليل قيمت بيت كوين بعد از هاوينگ

سناریوهای احتمالی بعد از هاوینگ بیت کوین

کریستوفر بندیکسن، مدیر بخش تحقیقات کوین شیرز، در آخرین گزارش خود به بررسی سناریوی های احتمالی که به عقیده او ممکن است پس از هاوینگ رخ دهد، پرداخته است.

  • در بخش سناریوهای منفی، بندیکسن به (مارپیچ مرگ) بیت کوین اشاره می‌کند. به عقیده او در این حالت، مشوق مالی برای ماینرها از بین خواهد رفت. او همچنین با تکیه بر شواهدِ هاوینگ‌های قبلی معتقد است که احتمال رخ دادن چنین حالتی، بسیار کم است.
  • بندیکسن در پیش‌بینی دیگر، از احتمال استفاده از استراتژی (با شروع شایعه بخر) و (زمان انتشار خبر بفروش) توسط سرمایه‌گذاران حرفه‌ای صحبت می‌کند. در این استراتژی خرید پیش از هاوینگ صورت می‌گیرد و سرمایه‌گذار بلافاصله پس از هاوینگ اقدام به فروش می‌کند. طبق پیش‌بینی او، برآورد میزان قطعیت این سناریو ممکن نیست، چرا که معامله‌گران معمولا از استراتژی‌های معاملاتی خود حرفی نمی‌زنند. به عقیده او در هر صورت این اتفاق تاثیر چندانی بر قیمت نخواهد گذاشت.
  • در احتمال به سراغ کاهش قیمت پس از هاوینگ رفته است. بنا بر یافته‌های وی، وقتی قیمت بیت کوین با کاهش همراه شود، ماینرها مجبور می‌شوند برای تامین هزینه‌های خود و بقا در بازار، بیت کوین بفروشند و این مسئله باعث ایجاد فشار فروش در بازار خواهد شد. گرچه تاثیر هاوینگ بر سود ماینرها، مشابه نصف شدن قیمت است، اما تاثیر آن بر بازار، مشابه تاثیر کاهش قیمت نیست. با ثابت در نظر گرفتن دیگر فاکتورها، ماینرها برای بقای خود نیازی به فروش ارزهای بیشتر (به نسبت قبل از هاوینگ) نخواهند داشت.
  • بندیکسن در پیش‌بینی مثبت خود از هاوینگ به مدل پیش‌بینی قیمت انباشت به عرضه اشاره می‌کند. این مدل پیش‌تر توسط سیف‌الدین آموس قبلا استفاده شده بود. تا به اینجا مدل انباشت به عرضه نقض نشده است، اما بندیکسن معتقد است نمی‌توان با اطمینان در خصوص افزایش قیمت شدید بیت کوین پس از هاوینگ (بر اساس مدل انباشت به عرضه) صحبت کرد.
  • و در آخر، بندیکسن به بیان پیش‌بینی خودش پرداخته است. به گفته او همراه شدن سقوط شدید قیمت (پنجشنبه سیاه) با نزدیک‌شدن هاوینگ، باعث شده است تا ماینرهای ناکارآمد از دور خارج شوند. در نتیجه، ماینرهای باقی‌مانده مخارج کمتری دارند و برای جبران مخارج، مجبور به فروشِ کمترِ بیت کوین‌هایی می‌شوند که تازه استخراج کرده‌اند. به علاوه، کاهش عرضه بیت کوین باعث می‌شود تا در بلندمدت اوضاع بازار مثبت شود.

چرا سرمایه‌گذاران انتظار دارند بعد از هاوینگ قیمت بیت کوین روند صعودی داشته باشد؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌گویند، از آنجایی که استخراج یک بیت کوین ۱۲,۰۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد، منطقی است که انتظار داشته باشیم ارزش بیت کوین پس از هاوینگ به بیش از ۱۲,۰۰۰ دلار برسد. در عین حال که این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین سرانجام به کانال ۱۲،۰۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ دلار وارد شود، ماینرهای بزرگ برای مقابله با کاهش احتمالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، دارند مبلغ قابل‌توجهی را به عنوان بافر آماده می‌کنند.

برای ماینرهای بزرگ که بافرشان را به صورت نقدی آماده کرده‌اند و منابع لازم برای دستیابی به تجهیزات جدید استخراج را در اختیار دارند، کاهش سختی استخراج به دلیل تنظیمات خودکار شبکه بیت کوین، این امکان را فراهم می‌کند که این افراد بتوانند در اولین ماه‌های پس از هاوینگ ثبات کسب‌وکارشان را حفظ کنند.

به یاد داشته باشید که تعیین سختی شبکه بیت کوین به صورت خودکار توسط شبکه بیت کوین و بر اساس عواملی نظیر تعداد ماینرها و قدرت پردازش آنها تعیین می‌شود.

فروش انواع سایلنت باکس های آسان ماینینگ

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه