ارز دیجیتال چیست؟| همه چیز درباره ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟
Rate this post
ارز دیجیتال چیست؟| همه چیز درباره ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟| همه چیز درباره ارز دیجیتال

در این مطلب در خدمت شما هستیم با مقاله ارز دیجیتال چیست؟| همه چیز درباره ارز دیجیتال در وب‌سایت آسان ماینینگ. ارز دیجیتال چیست؟ این روزها واژه ارز دیجیتال به گوش همه ما آشنا است و آن را توسط دوستان و آشنایان شنیده‌ایم و به عنوان یک پدیده نوظهور بسیار محبوب است ولی از ماهیت آن خبر نداریم و سوال های زیادی برای ما در این زمینه پیش آمده است. اگر می‌خواهید سوال شما در خصوص این که ارز دیجیتال چیست؟ و مهم‌ ترین ارزهای دیجیتال کدامند با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی داریم سوال‌های شما رادر خصوص ارز دیجیتال پاسخ دهیم.

ارز دیجتال چیست؟

ارز دیجیتال در حقیقت همان پول‌هایی هستند که توسط کدهای برنامه نویسی خلق شده است. ارز دیجیتال به وسیله الگوریتم‌های خاصی رمزگذاری می‌شود که برای کاهش تقلب، دزدی و کلاه بردای طراحی شده است که ماهیت فیزیکی خاصی ندارند و نقل و انتقال آن‌ها از طریق کیف پول‌های نرم‌افزاری که روی موبایل و کامپیوتر نصب می‌شوند انجام می‌شود. در زیر به خصوصیات منحصر به فرد ارز دیجیتال می‌پردازیم.

  • ارز دیجیتال غیر قابل ردیابی است و توسط هیچ نهاد یا ارگانی آن را کنترل نمی‌شود و می‌توان گفت ماهیت این ارزها غیر متمرکز است.
  • شبکه ارزهای دبجیتال توسط مشترکت کنندگان آن که (نود) گفته می‌شود، نظارت می‌شود.
  • ارز دیجیتال در شبکه بلاک‌چین تبادل می‌شوند.
  • استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف برای تراکنش‌های مالی از نقاط گوناگون دنیا امکان‌پذیر می‌باشد و  برای انجام تراکنش با ارز دیجیتال در بستر گسترده به کلید‌های عمومی و خصوصی نیاز است که در واقع این کلیدها امنیت فعالیت با رمزارزهای دیجیتالی را بالا می‌برد.
  • انجام فعالیت‌های گوناگون با انواع ارز دیجیتال دیگر مشکلات تراکنشی و کارمزد جابه جایی ندارد و برای جابه حایی نیاز به افتتاح حساب بانکی و خدمات بانکی نیست.

 

ارز دیجیتال چیست؟

مهم‌ترین ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که تقریبا ویژگی‌های مشترکی دارند، در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ارز دیجیتال بیت کوین(BTC):

از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال است که می‌توان گفت نخستین ارز دیجیتال بوده است و بسیار مورد توجه مردم در دنیای دیجیتال قرار گرفته است. در واقع بیت کوین و شیوه جذاب تراکنش با آن، قبل از اینکه ایده پول دیجیتالی ظهور کند، پا به دنیای دیجیتال گذاشت.

ارز دیجیتال اتریوم(ETH):

از دیگر ارزهای معروف دیجیتال می‌توان به اتریوم(ETH)، اشاره کرد. اتریوم در سال 2013 مطرح شد و شبکه آن در جولای 2015 راه‌اندازی شد. اتریوم از همان ابتدا با ایده‌های نوآورانه شروع به کار کرد. ارز دیجیتال این پلتفرم اتر (ether) نام دارد و از اتریوم برای ساخت توکن‌ نیز می‌توان استفاده کرد.

ارز دیجیتال ریپل(XRP):

ریپل پلتفرم متن‌بازی است که برای انجام تراکنش‌های ارزان و سریع طراحی شده است و در سال 2012 عرضه شد و از پول‌های رایج در شبکه خود پشتیبانی می‌کند. ریپل بر روی همکاری با بانک‌ها و توسعه سیستم پرداختی خود تمرکز کرده است.

ارز دیجیتال لایت کوین(LTC):

لایت کوین با هدف پرداخت‌های سریعتر، با اعمال تغییراتی بر روی کدهای بیت کوین توسط چارلی لی ساخته شد. این ارز دیجیتال با نام نقره دیجیتال شناخته می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین آلت کوین‌ها می‌باشد.

 

 

مهم ترین ارزهای دیجیتال

نظر کارشناسان درباره ارز دیجیتال بیت کوین:

جان مکافی، برنامه‌نویس و تاجر آمریکایی که مؤسسهٔ امنیت سایبری McAfee را پایه‌ریزی کرده که به معروف‌ترین چهره صعودی بیت کوین، در پیش بینی‌هایش شهرت دارد. او در موارد متعددی به‌صورت مکتوب ادعا کرده است که قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید که بیشتر از پیش‌بینی ۵۰۰ هزار دلاری وی در سال گذشته بوده است.

جیمسون لوپ، مهندس نرم‌افزار سابق بیت گو، که اکنون کیف پول Casa را رهبری می‌کند، یکی از شخصیت‌های برجسته در دنیای ارزهای دیجیتال است. همچنین او یکی از اعضای گروه cyberpunks می‌باشد که پیش‌بینی کرده است که احتمال دارد قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵۰ هزار دلار برسد.

تیم درابر، سرمایه‌گذار آمریکای و بنیان‌گذار دانشگاه Draper، اخیراً پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

آقای علی میزانی، سرمایه‌گذار و تحلیلگر مطرح بازار سال گذشته زمانی که قیمت بیت کوین به بالای 18,000 دلار رسید، در گفتگویی، ضمن هشدار به سرمایه گذاران برای ورود به بازار و تاکید بر عدم انفعال مسئولین در این فناوری، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین طی دو سال آینده در یک پنجم قیمت آن زمان معامله شود. به اعتقاد آقای میزانی قیمت بیت کوین پس از دو سال کف سازی در بازه 5 تا 6 هزار دلار شروع به اوج گرفتن خواهد کرد و تا اواخر 2021 پتانسیل رسیدن به قیمت 200 تا 300 هزار دلار را خواهد داشت

جک دورسی بنیان‌گذار توییتر، اخیراً در طی مصاحبه‌ای، پیش‌بینی جالبی را ارائه کرد. وی گفت درنهایت، جهان یک ارز واحد خواهد داشت. اینترنت یک ارز واحد خواهد داشت. و به عقیدهٔ من، این ارز، بیت کوین خواهد بود. این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد. شاید ۱۰ سال بعد شاهد این رخداد باشیم و شاید هم زودتر.

تفاوت ارزهای دیجیتال با پول‌های معمولی:

بین ارزهای دیجیتال و دلار تفاوت‌هایی زیادی وجود دارد. یکی از تفاوت‌ها این است که تراکنش‌های صورت‌ گرفته در سیستم بیت کوین در یک دفتر کل ثبت می‌شوند که غیر قابل‌ دستکاری است. این دفتر به مرکز رسمس خاصی وابسته نیست و تنها به یک شبکه کامپیوتری عمومی است که هر کسی می‌تواند به‌شکل رایگان به آن ملحق شود. تفاوت بعدی در عرضه آنهاست. همان‌طور که گفتیم، عرضه‌ی بیت کوین ثابت است و پس از استخراج تمام ۲۱ میلیون بیت کوین، بیت کوین جدیدی ایجاد نخواهد شد. تفاوت بعدی به ناشناس‌ بودن آنها ارتباط دارد و ارزهای دیجیتال قابل‌ پیگیری‌تر از پول نقد هستند.

 

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال به زبان ساده به فرایند تایید تراکنش‌ها در شبکه که با تولید سکه جدید همراه است و با CPU، کارت گرافیک یا ای‌سیک انجام می‌شود، استخراج یا ماینینگ گفته می‌شود. حدود ۱۰ سال پیش بیت کوین ارزش خاصی نداشت اما ‌هم‌اکنون ارزش آن از بسیاری از چیزهایی که می‌توان فکرش را کنید هم بیشتر است. واژه (استخراج ارز دیجیتال)  می‌تواند کمی گمراه‌کننده باشد، زیرا  شما صرفا ارزهای دیجیتال را پیدا نمی‌کنید. بلکه در طی این فرآیند به تامین امنیت شبکه بلاک چین نیز کمک می‌کنید و این کار به راحتی یک کلیک امکان‌پذیر می‌باشد. در واقع ماینرها یا استخراج‌کنندگان وظیفه امنیت شبکه را به عهده دارند و تراکنش‌ها پس از اعتبارسنجی توسط ماینرهای  شبکه، برای پردازش و ثبت شدن در بلاک چین باید پردازش شوند.

هنگامی که عملیات استخراج ارز دیجیتال یک بلاک داده تمام شده و آن بلاک به اصطلاح استخراج می‌شود، ماینری که موفق به پردازش بلاک شده پاداشی از شبکه تحت عنوان پاداش بلاک می‌گیرد و کارمزدهای مربوط به تراکنش‌های بلاک را نیز از آن خود می‌کند.

شاید برایتان جذاب باشد : سایلنت باکس 10 ظرفیتی آسان ماینینگ

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال:

از سال 2017 با اوج گرفتن قیمت بیت کوین، علاقه نسبتا زیادی هم به این فضا در بین ایرانیان شکل گرفت. طبق بررسی‌های به عمل آمده از نظر جمعیت نسبی، ایرانیان، پس از کاربران آمریکایی، چینی، هندی، ژاپنی و کره ای در رده ششم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال قرار دارند که نسبت به توسعه کشورهای نام برده، این یک آمار چشمگیر برای کشور ایران است. شدت علاقه ایرانیان به حدی زیاد است که اکنون بیش از 70 سایت خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت غیررسمی و با حجم معاملات نسبتا بالا در حال فعالیت هستند و اصلی‌ترین دلیل علاقه و گرایش مردم ایران به بلاک چین و ارزهای دیجیتال را می‌توان نا امیدی از سیستم بانکی فعلی دانست.

 

شرحی از ارزهای دیجیتال

کیف پول بیت‌کوین یا ارزهای دیگر مانند حساب بانکی شماست. کیف پول، یک نرم‌افزار است که می‌توان روی موبایل یا کامپیوتر خود نصب کنید و آدرس بیت‌کوین شما معادل شماره حساب بانکی یا شماره کارت‌تان است که این آدرس را بیت‌کوین کیف پول می‌گیرید و هم‌چنین بلاک‌چین، معادل سیستم بانکی است که تراکنش‌ها در آن نگهداری و مدیریت می‌شوند. بلاک‌چین را می‌توان یک دیتابیس بزرگ دانست.

کلام پایانی

در این مطلب سعی شد به سوال ارز دیجیتال چیست؟ و مهم‌ترین ارزهای دیجیتال و استخراج آن توضیحاتی بدهیم که امدوارم مورد توجه شما خوانندگان عزیز قرار گرفته باشد، در زیر نیز به چند نکته جاب درباره ارزهای دیجیتال اشاره میکنیم.

برای ارسال بیت‌کوین کافیست کیف پول‌تان را باز کنید و وارد بخش ارسال شوید سپس آدرس بیت‌کوین طرف مقابل را وارد فیلد گیرنده کنید، رقم را وارد کنید و دکمه ارسال را بزنید.

زمانی که یک تراکنش بیت‌کوین به شبکه ارسال می‌شوند و توسط ماینرها  تایید می‌شود، این تراکنش در بلاک‌چین ذخیره می‌شود و غیرقابل تغییر باقی می‌ماند.

در شبکه بیت‌کوین، همه کامپیوترهای متصل به شبکه یک نسخه از داده‌ها را دارا هستند.

 

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه